diumenge, 11 de desembre del 2011

Instal.la una tarja Nvidia Optiums en un Ubuntu

Fa uns mesos em vaig comprar un portàtil, en particular l'Asus A53S en MediaMarkt ( una oferta prou interessant ...) i em funciona de maravella, però com tots els equips de casa meva, vull tindre Ubuntu, així que el vaig instal.lar en modalitat dual per respectar la llicència W7 que portava incorporada. La instal.lació va anar de maravella però em vaig trobar que no funcionava l'acceleració 3D tot i tindre els últims control.ladors instal.lats i la raó era molt senzilla: NVIDIA OPTIMUS.
Nvidia Optimus és una gràfica que, tot i tindre memòria reservada, comparteix el seu xip amb un altre processador, sembla que a això el diuen targes híbrides i pasa amb altres fabricant com ATI.
Amb el meu càs, per poder treballar amb l'acceleració 3D tenia que desinstal.lar els control.ladors nvidia i treballar només amb Intel, el qual representava un consum exagerat de la bateria.
Però amb l'ajuda dels fotos d'Ubuntu-es i algo de Google vaig trobar un projecte dedicat a aquest maquinari, el projecte Ironhide el qual deriva del projecte Bumblebee sobre targes Optimus (... Transformers????).

Per poder instal.lar-lo hem de tindre desinstal.lats els control.ladors de nvidia:
sudo apt-get remove --purge nvidia-current
i procedim a instal.lar el repositori i el programari:

sudo add-apt-repository ppa:mj-casalogic/ironhide
sudo apt-get update
sudo apt-get install ironhide ironhide-ui dialog
Amb això sortirà un assistent que contestarem totes les preguntes afirmativament o podrem canviar a les dades que necessitessim.

Reinciem l'equip i ja el tindrem amb l'acceleració aplicada.
Si necessitem tornar a iniciar-lo cal executar:
sudo ironhide-configuration

1 comentari:

  1. Més informació alternativa en:
    http://www.ubuntu-guia.com/2012/04/graficas-hibridas-nvidia-ati-intel.html

    ResponElimina